Hunde indskrivning 2019

Hundetræning i Harlev Jagtforening 2019

Indskrivning tirsdag den 19. marts kl. 18.30 i Mosen med efterfølgende foredrag om hundetræning kl. 19.30.

Under overskriften fra hvalp til jagthund, har vi inviteret jagthundekonsulent Henrik Vestergaard Hove-Nielsen fra Danmarks Jægerforbund til at holde et indlæg i forbindelse med indskrivningen den 19. marts 2019. Henrik vil fortælle om hvordan man skaber et godt fundament for et godt forhold mellem hund og fører, ved at tage udgangspunkt i positiv forstærkning i indlæringen. Henrik vil også komme ind på hvorfor det er vigtigt at træne hver dag, med udgangspunkt i at minimere muligheden for fejl. Henrik vil afsætte tid til at svare på spørgsmål efter foredraget.

Faktaboks:
Henrik V. Hove-Nielsen er 48 år, og har hele livet, både privat og professionelt, arbejdet med hundetræning. Henrik er født og opvokset med jagthund, både ruhåret hønsehund og golden retriever. Henrik var gennem 14 år tjenestehundefører ved Østjyllands politiet, hvoraf han en stor del af tiden var instruktør på politiets hundeskole. Sideløbende med politiet var Henrik i en længere periode tilknyttet Danmarks Jægerforbund som ekstern instruktør. Henrik har siden 1. januar 2015 været ansat som jagthundekonsulent ved Danmarks Jægerforbund, og Henrik har i dag selv 3 cockerspaniel.

Som sædvanligt vil der være 10 træningsaftener i foråret. Alle træningsaftener vil være tirsdag og foregår i Mosen. Første gang 26. marts 2019 for unghunde og åben klasse. Eventuelt hvalpehold starter først i april.

Pris: Hvalpe 350,- kr. Unghunde 450,- kr. Åben klasse 550,- kr.

Vi glæder os til at se jer den 19. marts kl. 18.30, hvor vi vil fortælle mere om, hvem der er instruktører og præcis mødetidspunkt for de enkelte hold.

Vel Mødt!

Hundeudvalget